Het omzetten van een hotelwebsite in een effectief goedkoop distributiekanaal

Om meer directe boekingen te maken en de inkomsten te optimaliseren, moeten websites van hotels hun bezoekers ervaringen bieden die hen in klanten zullen omzetten.

Webbezoekers moeten worden geïnspireerd bij het zoeken naar hun volgende vakantie, ze zijn niet alleen op zoek naar een hotel, ze zijn op zoek naar een geweldige ervaring in de bestemming. Een mooi en modern ontwerp helpt om dat soort ervaringen te verkopen door het combineren van hotelaanbiedingen met lokale attracties. De sleutel tot uw succesvolle implementatie van uw directe distributiekanaal is een gemakkelijk te begrijpen, snelle, responsieve en moderne website.

Zodra uw bezoekers geïnspireerd raken, moeten ze naadloos door de website en het boekingsproces worden genavigeerd om hun algehele winkelervaring en uw verkoop te optimaliseren.

Wat houdt veel kleine onafhankelijke hotels tegen?

Bovenaan de lijst staat zeker de geringe kennis van moderne technologie, het vinden van betrouwbare ondersteuning, de beperkte hoeveelheid tijd en een klein budget. Echter, in dit artikel hebben we oplossingen gedefinieerd voor deze problemen, hotel websites moeten niet langer worden beschouwd als een “set and forget” initiatief.

Te lang hebben onafhankelijke hotels gebruik gemaakt van hun websites als digitale online brochures zonder de tijd en middelen te besteden die nodig zijn om hun prestaties als distributiekanaal te optimaliseren. Ze vonden het altijd gemakkelijker om de OTA’s het werk voor hen te laten doen, omdat ze het efficiënter konden doen ondanks de hoge kosten van de distributie.

Vandaag de dag stelt de technologie hoteliers in staat om dezelfde e-commerce prestaties te verkrijgen als de OTA’s in hun hotelwebsite, die hun distributiekanaal zou worden met de laagste kosten. De mogelijkheden liggen voor het oprapen.

Digitale Transformatie is gemakkelijker dan u denkt

De digitale transformatie voor een onafhankelijk hotel zal eenvoudigweg bestaan uit het omzetten van de website van het hotel in een performant e-commerce platform of, om het met andere woorden te zeggen, een effectief en goedkoop distributiekanaal.

Naast de besparing op de distributiekosten die kan worden verkregen door meer directe boekingen, zullen hotels ook een extra belangrijke factor krijgen: Gasteninformatie. De Guest Data stelt hoteliers in staat om direct met hun gasten te communiceren, te leren over hun behoeften en voorkeuren, feedback te krijgen en klanten te retargeten na hun verblijf. De drie gouden termen die volgen zijn:

Gastenbetrokkenheid: Laat uw bezoekers met u in contact komen via Social Media en uw website om hen enthousiast te maken over uw producten.

Gastverwerving: Zorg voor een naadloze digitale winkelervaring, zodat bezoekers van de website gemakkelijk kunnen worden omgezet in echte gasten.

Gastenbehoud: Maak gebruik van uw gastgegevens en maak van uw ex-klant een terugkerende klant.

De belangrijkste uitdaging om hierin te slagen met deze regels komt voort uit het feit dat hotels traditioneel hun reserveringssysteem van de ene partner en hun website van een andere partner betrekken. Als deze twee partijen niet op één lijn zitten, wat meestal gebeurt, zal de website van het hotel er hoogstwaarschijnlijk niet in slagen om bezoekers om te zetten in klanten.

Wat zou dan de algemene oplossing kunnen zijn?

De beste oplossing voor een klein onafhankelijk hotel is om een partner te vinden die zowel de technologie kan leveren die aan uw specifieke behoeften voldoet als de expertise van de sector onder één enkel aanspreekpunt heeft. Een dergelijk partnerschap bespaart niet alleen tijd op de coördinatie, het wordt ook aangepast aan het budget en zorgt er ook voor dat de investering van het hotel het beste rendement oplevert.